16 Kasım 2008 Pazar

PostHeaderIcon Bir Çiçek Düşünün


Bazen dünyaya tepeden,onun dışından bakmak lazım.O zaman öyle şeyler görürüz ki!Halbuki biz o gördüklerimizin;o yaşantıların,o düşmanlıkların,o arkadaşlıkların veya dostlukların ta kendisiyiz.Lakin bunu ancak dışardan bakınca görebiliyoruz,kendimizi soyutlayınca anlıyoru ve hissediyoruz bazı şeyleri.

Bir çiçek düşünün,bir papatya.İşte ben böyle görüyorum her arkadaşlığı,dostluğu kendimi soyutlayınca dünyadan.Evet her arkadaşlık veya dostluk birer papatya kimi gıptayla baktığım kimi burun kıvırdığım...

Tepeden baktığımızda papatyanın merkezi saydığım sarı bir bölge ve etrafında ona tutunmuş beyazdan küçük yaprakcıkları vardır.Eğer papatyanın orta bölgesindeki sarı,keskin sarıysa,kenarındaki beyazlar da insanın yüreğine dokunurcasına ise o bence gayet sağlıklıdır.
İşte insanlar da böyledir merkezde kendisi,etrafında sımsıkı tutundukları beyazları,arkadaşları,dostları,sevenleri vardır.Zamanla bunlardan iyi veya kötü nedenlerden dolayı ayrılık yaşarlar.

Malesef ben de bir ayrılık yaşadım ama onun için hayırlı olacağına inandığım bir ayrılık...

Demiştim ya papatyanın etrafındaki beyazların kimi bembeyaz ,kimi silik bir sarıdır diye...İşte o silik sarıların ayrılışı kötü ve mutlak bir ayrılıştır.Ancak o bembeyaz sarılar varya,onların ki hep hayırlı bir ayrılıştır.Çünkü sağlam bir bütünü ancak hayırlı olması gereken durumlar ayırabilir.
Bence insan da böyledir.Üstelik kendi rengini de çok çabuk,papatyadan daha çabuk belli eder.Kimisi insanın ruhuna işleyen beyaz kimi ise silik bir sarıdan ibarettir.Aman o silik sarılara dikkat,yaprak döküm zamanı size bağlıdır bir an önce silkeleninde varsa dökülsün o silik sarılar.Ama o beyazlar varya onlar insanın ruhuna işliyor insana can veriyor.İşte benim dostum da öyleydi bir papatyanın bembeyaz,temiz,narin taneleri gibi....

_____________Esra GÖKTEN 03.30.2004 / 23.25______________

* Değerli dostlarımdan birisi olan Esra'ya çok çok teşekkürler.Benim için birşeyler karalamış yıllar önce...Bu zor ve sıkıntılı günlerimde bu yazısını çıkarıp okudum.Her zaman yanımda olan ve nedense hep de zor günlerimde yanımda olan aksine iyi günlerimde belki de bu kadar yakın olmayan,çok sık görüşemeyen biz her zaman zor günlerimde yanımda bitivermiş.Her zaman her konuda arkandayız,yanındayız diyen,eleştirmeyen,şikayet etmeyen bir dost.İyi gün dostu değil desem sanırım ne demek istediğimi anlarsınız Esra için...

Islak gözlerle ve Sessizce & Kimsesizce
ll çĞr.KnyL ll

0 yorum:

Blog Archive